پای درس استاد

سلسله مباحث اعتقادی جناب استاد حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا عابدینی

پای درس استاد

سلسله مباحث اعتقادی جناب استاد حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا عابدینی

بسم الله الرحمن الرحیم

بنده محمدحسین صالحی، افتخار دارم که از سال ۱۳۸۷ پای درس استاد عزیز و عظیم القدری درحوزه علمیه مقدسه قم هستم، و از همان آغاز طلبگیم از برکات علمی و معنوی ایشان بسیار استفاده برده ام.

جناب استاد حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، که از تلامذه مراجع و آیات عظام اسلام هستند وخصوصاً ازمحضر بزرگانی مانند حضرات علامه حسن زاده آملی، آیت الله بهجت،علامه جوادی آملی، آیت الله ممدوحی، آیت الله بهاء الدینی، آیت الله محفوظی و... بهره برده اند، و از نظر فکری نیز بالأخص ممحّض در آثار و افکار علامه طباطبایی(رحمة الله علیه) میباشند.

استاد عابدینی شنبه ها در برنامه تلویزیونی سمت خدا (شبکه ۳) با صداوسیما همکاری دارند.

تاکنون درمحضر استاد عزیز دروس ذیل استفاده شده:

* از سال ۸۵ : درس شرح روایات معاد (از ابواب معاد بحار الانوار : ج۶و۷و۸) :
هفته ای یک جلسه، که کل مباحث در ۲۵بهمن۹۳ به پایان رسید.

* از سال ۹۰ : درس شرح تفسیر المیزان
یکشنبه و دوشنبه و سه شنبه (یک ساعت قبل اذان ظهر)
(آدرس فعلی: حدفاصل میدان معلم و میدان بسیج، مدرسه علمیه امام کاظم(ع)، ساختمان امام رضا(ع) همکف، مدرس۲۷ )
که فقط امکان حضور برادران می باشد.
تا ۱۱ دی ۹۷ در جلسه ۵۲۴ تا آخر تفسیر آیه ۲۵۷ سوره بقره (المیزان،ج۲ ص۳۴۷) به اتمام رسیده است، و شرح جلد دوم المیزان ادامه دارد.

* از سال ۹۱ : درس شرح روایات اصول کافی
چهارشنبه (یک ساعت قبل اذان ظهر)
(در همان مدرسه علمیه امام کاظم -علیه السلام-)
تا ۱۲ دی ۹۷ درجلسه ۲۶۷ : کتاب الحجّة کافی، باب۴۱- فی شأن «انا انزلنا»

* از سال ۹۲ : درس اسفار ( از جلد اول) :
هرروز ساعت۷ صبح (بهار س۸)، معلم، کوچه ۲۱،بعد مسجد سلماسی، دارالعلم امام حسن(علیه السلام)

* از ۲ اسفند ۹۳ : درس مهدویت (شرح روایات غیبت، ظهور و رجعت)، سه شنبه ها، ساعت۱۸:۰۰ (فصل پاییز و زمستان بعد نمازعشا)
آدرس: خیابان سمیه، کوچه ۱۱ (جنب مخابرات)، پ۱، حوزه علمیه ثامن الأئمه(ع)، با امکان حضور خواهران.

*******

از آنجا که معارف ناب مهدویت بسیار مورد نیاز جوانانی مثل بنده است، آنها را از طریق این وبلاگ برای شما منتظران امام زمان (علیه السلام) منتشر میکنیم.

امید است که مورد نظر حضرت حجّت قرار بگیرد، و گامی کوچک برای تعجیل در فرج موفور السّرور ایشان بشود.

الهی وفّقنا لما تحبّ و ترضی
و السلام علی من اتّبع الهدی

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۲۲ آبان ۹۹، ۰۸:۳۳ - محمد کمیل بادامی
    خیلی خوب
پیوندها

با سلام


لینک دانلود فایل صوتی جلسه 29 ، سه شنبه 4 اسفند 1394 (11.5 MB صندوق بیان)



لینک کمکی (سرور ابری پرشین گیگ)



موضوع جلسه: صبر و بصیرت و ابتلائات و معرفت یاران امام زمان پنجاه برابر صحابه پیامبر و یاران خاص اهل البیت است.


بهمراه نکاتی از استاد عابدینی پیرامون اهمیت انتخابات آتی و معیار تشخیص و انتخاب افراد در انتخابات 7 اسفند 94 :

بحث دو جبهه ی مقابل هم، صرفا بحث دو سلیقه ای نیست که با هم تفاوت هایی دارند و خیلی هم مهم نیست، بلکه بحث این است که دشمن در این میان امید به یکی از طرفین بسته که بواسطه او منافع خصمانه ی خودش را اجرا کند.


دشمن منافعی برای خودش در این نزاع بین مؤمنین دارد، که وقتی صریحاً به میان آمده یعنی خیلی منافعشان در این کار حیاتی است. دشمن دارد سرمایه گذاری میکند، او از این تجربه اش بیشتر است که صریح بیاید، ولی ببینید که چه منافعی را برای خودش بالاتر میبیند و پیروزی اش را یقینی میپندارد که حاضر است مهره هایشان را مانند جریان 88 آشکار کنند و لو بروند تا بتوانند منافع مهمترشان را حاصل کنند (که همین البته مکرخدا با آنهاست که مهره هایشان را رسوا کنند و مکرشان به خودشان برگردد). اقلش این است که وقتی دشمن میگوید به چه کسی رای دهید یعنی بین خودش با آنها تشابه فکری می بیند. که دنبال منافع خصمانه ی خودشان هستند که اشتراک منافع با جریانهای مقبولشان می بینند!


این حمایت دشمن از یک جریان و لیست خاص، که با منافعشان سازگارتر است، این پرچم را خداوند برای ما قرار داده است که بغض آشکار دشمنِ غدّارِ ما را برای ما آشکار کرده و حمایت آشکار آنها را از مهره های به نفعشان را هویدا کرده که این یک «عَلَمِ منصوبِ الهی» است برای ما، که این تابلوی دشمن را ببینیم و مخالفِ منافعِ دشمن عمل کنیم. آن هم دشمنی که دشمنی اش با اصل اسلام است. این بزرگترین پرچم و علم است که بهتر از این نمیشد که خداوند راه را برای ما مشخص سازد تا بتوانیم در دهان دشمن بزنیم.


خداوند متعال را چگونه شکر بکنیم که دشمن خودش پرچم نصب میکند: [قال رسول الله صلی الله علیه و آله:] «لایزال إِنَّ اللَّهَ یُؤَیِّدُ هَذَا الدِّینَ بِالرَّجُلِ الْفَاجِر» (منیة المرید،ص335)؛ دشمن خودش با کارش دارد «پرچم حق» را نصب میکند تا ما بتوانیم با نفرتِ از او و دورشدن از او به سمت دین خدا و راه حق هدایت شویم. 


علاوه برآنکه خداوند یک نعمت پرچمدار الهی دین را هم برایمان قرار داده که «مقام معظّم رهبری» واقعاً بعنوان پرچمدار الهی دین دارند راه را به ما نشان میدهند و ما باید مقصود ایشان را بفهمیم. 


دیگر مساله هیچ متشابه نیست تا کسی معذور باشد. خداوند چنان محکمات را زیاد قرار داده که کسی نمیتواند بگوید که من نفهمیدم، و چنان پرچم های منصوب آشکار شده که میتوان براحتی تشخیص داد و دیگران را هم متوجه کرد.


فعّال بودن در این عرصه و کمک به کسانی که جامانده اند یا جلو افتاده اند وظیفه ی تک تک ماست. شکر کسانی که پرچم را میبینند این است که به دیگران هم پرچم حق را نشان بدهند.


اگر کسی بتواند اطرافیانش را هم ترغیب کند برای رای دادن به لیست مخالف دشمن، و یک حرکت کاروانی برای مقابله با دشمن ایجاد کند، باید انجام دهد، و اگر صرفا بگوید که من خودم رای میدهم و کاری به تشویق کردن دیگران ندارم، خودِ این افتادن در فتنه است که کمک به جریان حق نکرده و  بی تفاوتی با پرچم منصوب الهی را پیشه کرده است.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی