پای درس استاد

سلسله مباحث اعتقادی جناب استاد حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا عابدینی

پای درس استاد

سلسله مباحث اعتقادی جناب استاد حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا عابدینی

بسم الله الرحمن الرحیم

بنده محمدحسین صالحی، افتخار دارم که از سال ۱۳۸۷ پای درس استاد عزیز و عظیم القدری درحوزه علمیه مقدسه قم هستم، و از همان آغاز طلبگیم از برکات علمی و معنوی ایشان بسیار استفاده برده ام.

جناب استاد حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، که از تلامذه مراجع و آیات عظام اسلام هستند وخصوصاً ازمحضر بزرگانی مانند حضرات علامه حسن زاده آملی، آیت الله بهجت،علامه جوادی آملی، آیت الله ممدوحی، آیت الله بهاء الدینی، آیت الله محفوظی و... بهره برده اند، و از نظر فکری نیز بالأخص ممحّض در آثار و افکار علامه طباطبایی(رحمة الله علیه) میباشند.

استاد عابدینی شنبه ها در برنامه تلویزیونی سمت خدا (شبکه ۳) با صداوسیما همکاری دارند.

تاکنون درمحضر استاد عزیز دروس ذیل استفاده شده:

* از سال ۸۵ : درس شرح روایات معاد (از ابواب معاد بحار الانوار : ج۶و۷و۸) :
هفته ای یک جلسه، که کل مباحث در ۲۵بهمن۹۳ به پایان رسید.

* از سال ۹۰ : درس شرح تفسیر المیزان
یکشنبه و دوشنبه و سه شنبه (یک ساعت قبل اذان ظهر)
(آدرس فعلی: حدفاصل میدان معلم و میدان بسیج، مدرسه علمیه امام کاظم(ع)، ساختمان امام رضا(ع) همکف، مدرس۲۷ )
که فقط امکان حضور برادران می باشد.
تا ۲۵ مهر ۹۶ در جلسه ۴۲۵ تا آخر تفسیر آیه ۲۴۲سوره بقره (المیزان،ج۲ ص۲۶۰) به اتمام رسیده است، و شرح جلد دوم المیزان ادامه دارد.

* از سال ۹۱ : درس شرح روایات اصول کافی
چهارشنبه (یک ساعت قبل اذان ظهر)
(در همان مدرسه علمیه امام کاظم -علیه السلام-)
تا ۳ آبان ۹۶ درجلسه ۲۴۱ : کتاب الحجّة کافی، باب۲۶- القرآن یهدی للامام

* از سال ۹۲ : درس اسفار ( از جلد اول) :
هرروز ساعت۷ صبح (بهار س۸)، معلم، کوچه ۲۱،بعد مسجد سلماسی، دارالعلم امام حسن(علیه السلام)

* از ۲ اسفند ۹۳ : درس مهدویت (شرح روایات غیبت، ظهور و رجعت)، سه شنبه ها، ساعت۱۸:۳۰ (فصل پاییز و زمستان بعد نمازعشا)
آدرس: خیابان سمیه، کوچه ۱۱ (جنب مخابرات)، پ۱، حوزه علمیه ثامن الأئمه(ع)، با امکان حضور خواهران.

*******

از آنجا که معارف ناب مهدویت بسیار مورد نیاز جوانانی مثل بنده است، آنها را از طریق این وبلاگ برای شما منتظران امام زمان (علیه السلام) منتشر میکنیم.

امید است که مورد نظر حضرت حجّت قرار بگیرد، و گامی کوچک برای تعجیل در فرج موفور السّرور ایشان بشود.

الهی وفّقنا لما تحبّ و ترضی
و السلام علی من اتّبع الهدی

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

هدیه ویژه

علم در زمان ظهور

انتظار فرج

جناب استاد عابدینی

آرشیو کامل یک دوره معرفتی

سنت های انبیاء

سنت تمحیص مومنین و تمحیق کافرین

سنت محوضت (محض شدن) و غربال و تمییز در ظهور و رجعت و قیامت

علت شدّت ابتلائات مردم در زمان ظهور

سنت یوسفی در حضرت حجت

اشراق زمین به نور توحید

سنت نوح در حضرت حجت

دولت مهدوی

آخرین دولت بودن دولتِ آل محمد (علیهم السلام)

عدالت مهدوی

نهی از توقیت و لزوم تکذیب وقت گذاران

سنت خضر در حضرت حجت

مبانی معرفتی انتظار حقیقی

اجر انتظار و فضیلت منتظران امام زمان بر دیگر مردمان

ارتباط عاشورا با ظهور امام زمان

فقط مخلِصین هستند که در غربال ابتلائات صابرند و منتظر حضرت میمانند

معارف قرآنی از تفسیر المیزان

ارتباط با حضرت فرای زمان و مکان

اشراق ارض به نور امام

اصول کافی

تکذیب مدعیان رؤیتی که ادعای نیابت دارند

امکان رؤیت حضرت در زمان غیبت کبری

سطح پیشرفته نظام معارف دینی

ارتباط ظهور با اربعین سیدالشهدا

اقامه دین خالص

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
پیوندها

با سلام

🌻طلوع شمس امامت و ولایت امام مهدی(علیه السلام) برشما عاشقان مبارک🌻

(جمعه ۹ ربیع الأول ۱۴۳۸ق)

نور امام در قیامت


لینک دانلود فایل صوتی جلسه ۴۵ ، سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ (22.8 MB صوت با کیفیت wma -صندوق بیان)

بازگشت


لینک کمکی (30 MB صوت با کیفیت mp3 -سرور ابری پرشین گیگ)


موضوع جلسه:

- عدالت مهدوی :

🔻 عدالت مهدوی با تطهیر زمین و نفوس انسانها از ظلم و جور و شرک، مقدمه عقلانیت و معنویت توحیدی میشود


🔻 برپایی «عدل محض» مقدمه تحقق قیامت است، که حتی اگر یکروز به پایان دنیا مانده باشد، در آن «یَمْلَأُ الأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا بَعْدَ ما مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْرا» خواهد شد


🔻 «لقد ارسلنا رسلنا ... لیقومَ الناسُ بالقسط» - غرض هدایت آن است که  مردم خودشان فرهنگ قیام به قسط را بیابند و عدالت طلب شوند، و این اجرای رعایت عدالت بر خود و جامعه است که موجب آمادگی برای ظهور پرچمدار عدالت الهی میشود. 


🔻امام زمان(علیه السلام) یعنی «عدالت طلبیِ محض»! حال، اگر ما منتظر امام و در خط او هستیم، پس کو عدالت طلبیِ ما در خود و جامعه؟!


🔻کسی که ظالم (به خود و خانواده و جامعه) باشد، ویا گرایش به اجرای عدالت، اول برخودش نداشته باشد، نسبت به «عدالت مهدوی» با آن گستره اش یا بی اعتنا است و یا با ظلمش مقابل آن است، و اگر در این حال بمیرد، چون گرایش به «عدل محض» ندارد معرفت به امامی که «پرچمدار عدالتِ محض» است نداشته، و قطعاً به مرگ جاهلیت میمیرد، که:✨«مَن ماتَ و لَم یَعرِف امامَ زمانه، ماتَ میتةً جاهلیّة» 


🔻برپایی عدالت در تمام ابعاد، تمام جهات کمالی هر چیزی را آشکار میکند، چه در شکوفایی اخلاق، و چه به نهایت رسیدن علم، و چه کشف گنجهای انسانی در تولد نفوس عالیه و به کمال رسیدن درک عقلها و معنویت قلبها... 


🔻انحراف از عدالت موجب محرومیت میشود که حتی باران هم بجایش نازل نشود.


🔻«شَهِدَاللَّهُ أَنَّهُ لَآ إِلَٰهَ إِلَّاهُوَ...قَآئِمًا بِالْقِسط» : قیام به قسط سرآغاز یافت توحید و شهود وحدانیّت خداست



نظرات (۱)

سلام واقعا اوائل انقلاب همه چیز انگار اسلامی تر بود حجاب.سبک زندگی و ... چرا؟مگه پیشینه نظام پهلوی نباید فرهنگ مردم رو منحرف کرده باشد؟
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی